Beatdose.hu

programnaptár




!PROGRAMAJÁNLÓK


PALOTAI ZSOLT / dj

 

2004-03-28 00:00:00



-Rewind nemrég visszaköltözött a Trafóba, miért?
-Nem szoktunk egy helyen maradni sokáig. A hajóra (A38) is azért mentünk, mert gondoltuk, hogy hátha az lesz az ideális. Aztán mégis visszajöttünk. Nagyon sok helyen voltunk már a Rewinddal, nem is tudom pontosan hány buli helyszín volt eddig.

-Hogyan kezdődött a Rewind?
-A szerdai bulik akkor kezdődtek, mikor az Underground Records-ban dolgoztam. Akkor többen játszottunk:Tommyboy, Pedro, Cadik és én. Mindig egymás után játszottunk a Palkóval. Mindenféle zene lement, hiphoptól kezdve, break, drumandbass, ragga... egy szerdán bármi megtörtént.

-Melyik zenét játszod szívesen? Már hallottunk tőled sok mindenfélét, a sok drum and bassen kívül pl. több órás fantasztikus ambient mixet a Szigeten.
-Igazából mindegyiket. Szívesen játszom egy este több helyen is, ha mást lehet játszani. Sok olyan zene van, ami tánctéren nem működik, ilyenkor a bulikat kiegészíti a rádió. Sőt, ha valamelyik nincs, akkor az hiányzik � például ha nem tudom megcsinálni a rádióműsort, vagy egy bulin csak egy órát tudok játszani.

-Hogyan és mikor kerültél kapcsolatba Cadikkal?
-1996 körül lehetett. Szombathelyen játszottam az Anima Sound System után, akkor ő még a zenekar dj-je volt. Előttem játszott Detroiti techno-t. Ott találkozott először a dnb-vel.

-Volt-e olyan h nem tudtál ott lenni valamelyik Rewindon, ki ugrott be helyetted?
-Ritkán fordult elő. De már majdnem mindenki játszott Rewind-on. Tbgon, Marvin, Negro... sokan, ahhoz képest, hogy mi milyen keveset hiányzunk.

-Hogyan tudod összeegyeztetni a családot a zenéléssel, ha jól tudom, van egy 8 éves lányod?
-Nehezen, de nagyon szerencsés vagyok. Nem is bírnám ezt hosszú távon, ha nem lenne mögöttem biztos háttér. Nagyon nehéz összeegyeztetni.

-Segít Neked valaki a fellépések szervezésében?
-Senki. Egyedül végzem legalább három ember munkáját.


-Hogyan tudsz zenét választani a hatalmas kínálatból? Honnan szerzed a lemezeidet? Boltból, külföldről?
-�és még ott van a net - de ott inkább csak tájékozódom. Sok lemezt kapok itthonról mindenkitől, külföldről is egy-két helyről.
Mindenhol rátalálni jó lemezre.

-Mi a véleményed a számítógépes vagy cd-s keverésről?
-Ezek mellett van még a final scratch... ami bakelitre viszi a zenét. Engem, ami zavar, hogy cd-n minden zene ugyanazon a mintázaton fut. A bakeliten ott van a zene mintázata, látható a kiállás, az, hogy mi történik a zenében. Igazából, aki nagyon friss akar lenni, az mind cd-ről játszik. Bár van még 1-2 fanatikus - például aki legutóbb itt járt: Zinc. Ő azt mondja, hogy ahhoz, hogy bakelitet eladjál, ahhoz bakelitet kell játsszál, mert ha a fiatalok azt látják, hogy cd-ről nyomod, nem fogják megvenni. De a bakelit az halott, nincs jövője. Az utolsókat rúgja. A Cd-nek sincs jövője. MP3 árusítása lesz csak az interneten.

-Volt olyan szám amit rongyosra játszottál?
-Ha egy bulin, egy bármilyen unalomig játszott zene kerül föl a legjobb pillanatban, akkor onnantól az a zene újjászületik. Ott nincsen az, hogy régi zene - új zene, hányszor játszottad, de ha az jókor szólal meg, akkor ott újjászületik.

-Van olyan fiatal magyar dj, akit kiemelnél, esetleg mint utódodat?
-Sokan vannak, nagyon jók vannak. Sorolhatnám. Sokszor van, hogy a külföldiek nem nagyon tudnak hozzászólni egy bulihoz és a magyarok inkább. De ez azért is van, mert az itteni dj-k ismerik az itteni közönséget. Nekünk könnyebb dolgunk van. A másik dolog az, hogy kint már nem is dj-k vannak, hanem producerek. Mindenki a saját zenéjét játssza.

-Nemrég nyilatkoztad, hogy a külföldi és a hazai közönség nagyon különbözik. Mi tényleg felejteni járunk bulizni?
-Két éve nagyon sokat voltam külföldön és sajnáltam, hogy el kellett mennem. Külföldön játszottam és itthon mulasztottam el olyan bulit, amilyen kint nagyon kevés helyen van. Amelyik országban jólét van, ott szociális életet élnek az emberek a szórakozóhelyen, elmennek és beszélgetnek. Például Rómában, ha van egy kis vokál a house-ban, akkor ott buli van, de ha nem house van és nincs benne a vokál, akkor hiába tolja a basszusokat Freq Nasty, csak állnak és néznek az emberek. Itt pedig az év bulija volt.

-Mennyire vetted észre, hogy a drumandbass közönsége fiatalabb lett?
-Minden évben kicserélődik a közönség, és minden évben egyre fiatalabb. De ez nem csak ebben a zenében van, hanem mindenhol. Ha mondjuk elmész Amerikába, és megnézed a moziközönséget, az ugyanez a korosztály. A fiatalok szórakoznak, a huszonévesek már öregek, és a harmincévesek pedig otthon ülnek és tévéznek.

-Kik azok a külföldi nagynevű dj-k, akik mellett játszottál már, és emlékezetes volt a számodra? Mivel fogtak meg?
-Leginkább azzal, hogy olyan zenét játszanak amit én nem nagyon hallgatok és közben megőrülök. Az utolsó az John Carter volt. Mikor elhiszed az embernek, hogy az jó. Utána jöttek ketten szintén Angliából és ugyanazt a zenét játszották, és SEMMI. Nagyon kevesen vannak akik így játszanak.

-Tervezel új mixalbumot, esetleg filmzenét?
-Filmzeneírásról van szó. Zene, cd lehetne, de fölösleges. Cd-t már csak ingyen lehet osztogatni. Páldául a Deep-ben eladnak hetente 10 cd-t. A bakelitet meg úgy ahogy. Az Ablak a dubra lemezem elment max. 4-5 ezer példányban, a neten letöltötték 50 ezren... Egy részről jó, mert sokkal több emberhez eljut a zene, a másik részről pedig, hogy ingyen az nem annyira. Sör, bor, cukor nincs ingyen a neten. Csak a zene.

-Mennyi lemezed van?
-Nem tudom. Nem is az a fontos, hogy mennyi, hanem, hogy milyenek? :)

-Mennyit viszel magaddal egy fellépésre?
-Ha 4-5-6 órát játszom, 200-250 darabot.

-Előre megtervezed, hogy mit fogsz játszani?
-Nem. Közben találom ki. Volt olyan, hogy mikor megvettem a lemezt az az oldala nem is nagyon tetszett és a buli közben meg... nézzük csak!?! :) Meg mikor véletlenül teszem fel pont azt... és kiderül, hogy nem is rossz! :)

-Mennyire gyorsult fel a drumandbass?
-1996-ban volt 170 bpm maximum, most pedig akár 200 bpm is. Tényleg felgyorsult.

-Nemrég járt nálunk Aphrodite, ő Jumpup-ot játszik, mit tudnál mesélni erről a stílusról?
-Emlékszem - bármennyire is fikázzák ezt az egészet -, mikor mi elkezdtünk játszani drumandbass-t, akkor a Jump up volt az első a dnb-n belül, amire elkezdtek táncolni. Igazából ezzel vittük be az embereket a tánctérre. 1996-97 körül volt masszív a Jump up, most - ennek egy újjjabb változata - a neojumpup van. Egyébként Londonban csak ilyen zenét játszanak a dj-k. Ott 3-4 ember van, aki nem játssza ezt, de aki nem játsza, az nem is játszik bulin. Ez azért veszélyes, mert a táncparkettre nem gondolkozni járnak az emberek. Más a funkciója. Én nem kérem számon ettől a zenétől, hogy gondolkoztasson el, mert nem azért van!

-Mit szólsz a Karácsonykor a Tilos Rádióban elhangzottakhoz?
-Mindent lehet mondani, szólásszabadság van!

-Mi a véleményed a közvélemény reakciójáról?
-Ilyen alapon be kellett volna zárni a Kossuth rádiót is. A Tilosban részegen hangzott el egy mondat, ott pedig józanon sok-sok mondat. Amikor Hegedűs Lórántot fölmentette a bíróság, kiderült, hogy szólásszabadság van. Ha lehet mondani AZT, akkor lehet mondani AMAZT is! Hollandiából kaptam egy levelet, hallották, hogy milyen gáz van a rádióval, és mi kirúgtuk a műsorvezetőt. Nem ez a megoldás, írták. Hollandiában esett meg, hogy volt egy ember, aki azt mondta élő adásban, hogy neki a legfontosabb olvasmánya a Mein Kampf volt, aztán elkezdett csinálni olyan műsorokat, hogy élő egyenes adásban drogokat használt és arról mesélt, hogy milyen élmények érik, majd pornóműsorokat készített. Nem az történt, hogy kirúgták az embert, hanem állami adón reggeli műsort kapott. Tehát valószínűleg az országgal van a baj, nem a rádióval. Engem elég rosszul érintett ez az egész a Tilossal kapcsolatban, mert igazából ez egy zenei rádió, de, hogy egy ilyen miatt elcsendesedett... Különben a Tilosban meg azt játszol, amit akarsz, azt csinálsz a műsorban amit akarsz. Szabadságról szól! Én sokkal rosszabbul érezném magam, ha egy másik rádióban csinálnék rádióműsort. Egész máshogy mész be egy stúdióba. Még amikor a külföldiek is bejönnek, pedig nem hallják az adást... De csak maga az az érzés, hogy ott vagy...! Adam Freeland visszament a szállodába és elhozta a lemezeit, hogy hadd játsszon! Erről kéne, hogy szóljon, nem pedig ilyen marhaságokról!


 

 
 
 

(c) 2012-2018 Beatdose.hu
zenei hírek, programok, klipek.